Napoje, soki, wody smakowe co wybrać?

Napoje to ciekawy temat, czasem bagatelizowany, etykiety napojów, soków kryją w sobie dużo ciekawych rzeczy. Podczas zajęć wychowania fizycznego czy zajęć z piłki nożnej spotykam się z różnymi napojami.

Napoje które popijają wszyscy od dzieci po dorosłych mogą wpędzać w powikłania, problematyczne dolegliwości a nawet w chorobę XXI wieku czyli cukrzycę. Warto kształtować te dobre  nawyki żywieniowe w śród małych sportowców.

Kryterium selekcjonowana napojów/soków przez CZYTAJ SKŁAD to:

brak syropu glukozowo – fruktozowegocukier, aromatów i regulatorów kwasowości.

„Oddziaływanie syropu na zdrowie ludzkie jest przedmiotem licznych badań naukowych. Dotąd ustalono, że spożywanie dużych ilości produktów zawierających syrop glukozowo-fruktozowy: [ źródło: wikipedia]

  • powoduje szybkie tycie i chroniczną otyłość (fruktoza spożywana nawet w niewielkich ilościach, nastawia organizm na produkcję tkanki tłuszczowej, zwłaszcza gromadzącej się wokół narządów wewnętrznych). Według prof. Grażyny Cichosz, żaden inny składnik diety nie sprzyja otyłości tak, jak fruktoza,
  • zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, potęguje apetyt, prowadzi do reaktywnej hipoglikemii (gwałtownych zmian poziomu insuliny oraz glukozy we krwi),
  • podwyższa poziom lipoproteiny niskiej gęstości i trójglicerydów, powoduje spadek wrażliwości organizmu na leptynę,
  • hamuje wytwarzanie ATP,
  • przyczynia się do zwiększenia możliwości wystąpienia zespołu jelita drażliwego,
  • może powodować zaćmę cukrzycową.” wikipedia

Soki w kartonach:te polecane    l i n k

Soki napoje przecierowe  producent SYMBIO i BOBO FRUT  JUNIOR l i n k

 

Napoje, wody smakowe – L i n k  do produktów które należy unikać!

Napoje dla dzieci – L I N K

„ice tea” – l i n k

napoje izotoniczne – l i n k

źródło: czytajsklad.com